Užitečné odkazy a soubory ke stažení
Vypsaná témata
Výhody a nevýhody rozmanitých způsobů skórování znalostních testů
Tvůrci znalostních testů, kde se vybírá z k možností s oblibou strhávají 1/(k-1) bodu za nesprávnou odpověď. Snaží se tak odlišit položky, na které testovaný zná odpověď od těch, na které odpověď nezná, ale podařilo se mu ji tipnout. To je pak výhodné při psychometrické analýze vlastností položek.
Tento postup je nicméně pro testované stresující a je vesměs neoblíbený. Přitom zde existuje elegantní alternativa. Pokud instrukci změníme tak, že se žádné body nestrhávají, ale za každou položku, která je ponechána bez odpovědi, student obdrží 1/k bodu, testová situace není tak nepříjemná. Pravda je však taková, že oba systémy – se strháváním za chybu i s odměňováním vynechaných, produkují totožné výsledky (totožné ve smyslu dokonale korelované, tedy s pomocí lineární transformace lze jedny převádět na druhé).
Předmětem práce by byl experiment, který by dokládal, že druhý popsaný způsob, je pro testované méně stresující a přitom poskytuje stejně kvalitní data, jako ten první.
Zkoumání fyzické atraktivity s pomocí morfování fotek
Skórování sociometrických dotazníků s pomocí teorie odpovědi na položku
Vedené práce
Aktuálně vedu 22 kvalifikačních prací (včetně disertačních prací).
- 2024/2025 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kateřina Fišnarová | (vliv hudby na emoční inteligenci) | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
2 | Jan Appeltauer | Kognitivní funkce u dětí s poruchou autistického spektra | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
3 | Matyáš Lesnik | (Role synonym při tvorbě Big five) | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
4 | Lenka Lehotská | Výhody a nevýhody rozmanitých způsobů skórování znalostních testů | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
5 | Adriana Kraftová | (bude upřesněno) | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
6 | Lukáš Polčák | (osobnost a hudební nástroje) | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
7 | Bohumila Mia Chocholoušová Fagertun | Osobnostní rysy v písemném projevu II | (nestanoveno) | (nestanoveno) |
- 2023/2024 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Alžběta Marková | Vztah míry používání silných stránek charakteru a well-being | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
2 | Ema Lamparová | Vliv stresu na rozpoznání emocí z tváře | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
3 | Tereza Rechtorovičová | Využití chatbotů pro podporu duševního zdraví | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
4 | Tereza Čubrdová | Vliv sledování rozdílných filmových žánrů na kvalitu spánku | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
5 | Andrea Faltýnková | Aromachologie a její účinek na stresovou odpověď organismu | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
6 | Daniel Rájecký | Kognitivní heuristiky a E-S teorie | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
7 | Valérie Anna Volosová | Charakteristika snů u pacientů s depresí | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
8 | Lucie Kimlová | Virtuální realita jako nástroj pro léčbu fobických úzkostných poruch | (nestanoveno) | (nestanoveno) |
- 2022/2023 -
- 2021/2022 -
- 2020/2021 -
- 2019/2020 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Eva Kozáková | Zvládání zátěže studentů vysoké vojenské školy v České republice | 31. 12. 2020 | 28. 02. 2021 | |
2 | Kryštof Petr | Objektivní posouzení osobnosti projektivní metodou za pomoci strojového učení | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
3 | Martina Kateřiňáková | Falešná paměť a sebekontrola | 21. 04. 2021 | 06. 04. 2021 | |
4 | Hana Sabelová | Vztah závislosti na internetu a kvality spánku u mladých dospělých | 10. 01. 2021 | 28. 02. 2021 | |
5 | Lenka Macháčková | Možnosti využití umělé inteligence v krizové intervenci | 31. 12. 2021 | 31. 12. 2021 | |
6 | Radka Kratinová | Schopnost lhát a detekovat lež v souvislosti s emoční inteligencí a Temnou triádou | 01. 02. 2021 | 01. 03. 2021 | |
7 | Barbora Hekerová | Odolnost vůči stresu a její vliv na motivaci ke studiu u studentů pedagogických oborů | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
8 | Taťána Koloničná | Influencer marketing na sociální síti Instagram jako nástroj ovlivňování | 31. 01. 2021 | 28. 02. 2021 |
- 2018/2019 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dita Komárková | Souvislost hladin estrogenu a progesteronu s rozhodováním u žen | 20. 11. 2019 | 07. 03. 2020 | |
2 | Hong Hanh Nguyen | Vliv hudebního pozadí na paměť | 15. 01. 2020 | 29. 02. 2020 | |
3 | Eva Okrouhlá | Souvislost mezi citovou vazbou, osobností a partnerstvím | 20. 01. 2020 | 29. 02. 2020 | |
4 | Kateřina Balharová | Vztah mezi kreativitou, rodičovskými styly výchovy a místem kontroly | 31. 10. 2020 | 30. 09. 2020 | |
5 | Adéla Merhoutová | Denní snění u výtvarně nadaných jedinců | 17. 12. 2019 | 08. 03. 2020 | |
6 | Aneta Malinová | Osobnostní charakteristiky uživatelů sociálních sítí | 12. 01. 2020 | 29. 02. 2020 | |
7 | Markéta Mikulcová | Souvislost mezi emoční inteligencí a životní spokojeností | 31. 03. 2020 | 10. 06. 2020 | |
8 | Jiří Němec | Vliv dimenze Dominance-submise na mezilidské vztahy u vojáků z povolání | 30. 11. 2019 | 28. 02. 2020 | |
9 | Tereza Hošťálková | Emoční inteligence studentů humanitních oborů v porovnání se studenty technických oborů | 31. 01. 2021 | 28. 02. 2021 |
- 2017/2018 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lenka Kristlová | Vztah emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení u studentů Katedry leadershipu na Univerzitě obrany v Brně | 13. 01. 2018 | 15. 02. 2018 | |
2 | Lucie Jánská | Odhalování lži za pomoci polygrafu | 18. 09. 2018 | 28. 02. 2019 | |
3 | Ladislav Jílek | Rozvoj emoční inteligence u lidí zabývajících se divadelní improvizací | 30. 11. 2018 | 28. 02. 2019 | |
4 | Klára Růčková | Vliv výkonové motivace studentů psychologie na jejich školní výsledky | 05. 01. 2019 | 28. 02. 2019 | |
5 | Kryštof Petr | Snížení dostupné kognitivní kapacity chytrým telefonem při jeho pouhé přítomnosti | 31. 01. 2019 | 28. 02. 2019 | |
6 | Martin Pražan | Barnumův efekt v kontextu pětifaktorového osobnostního modelu | 12. 11. 2018 | 20. 02. 2019 | |
7 | Zuzana Rothanzlová | Vliv uniforem na atraktivitu | 31. 08. 2018 | 31. 12. 2018 | |
8 | Eva Kozáková | Zvládání stresu a zátěže u příslušníků Armády České republiky | 31. 08. 2018 | 28. 02. 2019 |
- 2016/2017 -
- 2015/2016 -
# | Student | Téma práce | Deadline teor. část | Deadline celá práce | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Anna Drozenová | Empatie u lidí praktikujících BDSM | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
2 | Ondřej Glaser | Syndrom vyhoření u pracovníků Andersonova Centra pro Autismus | (nestanoveno) | (nestanoveno) | |
3 | Kateřina Dvořáková | Vliv sebepojetí na sexuální chování a strategie | 13. 02. 2017 | 11. 03. 2017 | |
4 | Gabriela Špačková Brázdová | Posilovací techniky zdravého životního stylu v kontextu bio - psycho - sociálním a vliv jejich dodržování na životní spokojenost. | (nestanoveno) | (nestanoveno) |