Vícerozměrné statistické metody - detail zprávy #216
Postoj žáků k matematice v souvislosti s náročností a důležitostí předmětu
Kristina Thielová, 11. 03. 2024
Data: Psychologická vzdálenost a sémantický diferenciál jako možnosti měření postojů u žáků na základní škole a jejich komparace, Kristina Thielová, bakalářská práce
V práci se vyskytuje: Lin. regrese
Udělená slovní hodnocení
- Samotné téma mi přijde velmi zajímavé, zejména také oceňuji úvodní jiných výzkumů na toto téma, na které výzkumník navazuje. Výzkumná otázka autora se tedy odráží z poznatků dříve získaných z jiných analýz, takže je lze porovnat. Model lineární regrese mi připadá vhodně zvolený, design není zbytečně příliš komplikovaný, srozumitelně popsaný, takže mu čtenář může bez větších obtíží rozumět. Velmi pozitivně hodnotím grafickou úpravu textu, celkově vše přehledně zpracované navíc přiložené dva grafy. Z výsledků analýzy je na první pohled vidět, které proměnné hrají v modelu signifikantní roli a na konci je vhodně jednou větou shrnuto, k čemu vlastně výzkumník došel.
- Moc hezky zpracované.
- + srozumitelné, přehledné + grafické zobrazení dat