Vícerozměrné statistické metody - detail zprávy #603
Vliv pohlaví a věku na počet hospitalizací v akutní psychiatrické péči
Nela Štigler, 03. 05. 2025
Data: https://data.gov.cz/dataset?iri=https%3A%2F%2Fdata.gov.cz%2Fzdroj%2Fdatov%C3%A9-sady%2F00024341%2F1302305d79c238a3dc58579aea77302a
V práci se vyskytuje: Poiss. regrese
Udělená slovní hodnocení
- Zpráva 603 na mě působila velmi solidně. Práce s rozsáhlými reálnými daty a použití Poissonovské regrese bylo metodicky správné. Výsledky byly dobře vysvětlené, jen mi trochu chyběla hlubší diskuze možných souvislostí nebo návrh dalšího postupu, což by práci ještě posunulo.
- Zpráva 603 si udržuje velmi dobré hodnocení. Líbí se mi, že autor/ka pracoval/a s velkým reálným datasetem a zvolil/a vhodnou metodu (Poissonovská regrese). Interpretace výsledků je jasná, text působí vyváženě a přináší i úvahy nad limity a dalšími faktory. Působí to velmi solidně a s jistotou.
- Tato práce je metodologicky opravdu precizní. Zvolený přístup je promyšlený, autor dobře využívá regresní analýzu, uvádí správné interpretace výsledků a zachází s daty kriticky. Zároveň je text přehledný, srozumitelně vystavěný, jednotlivé části na sebe logicky navazují. Možná by mohl být některý metodický obsah podrobněji rozveden. I tak jde o velmi solidní materiál, který může dobře sloužit jako inspirace pro ostatní.
- Na zprávě č. 603 oceňuji čtivé teoretické ukotvení a mnoho zdrojů. Statistická analýza a výsledky jsou jasné. Obrázek 1 bych zvětšila na velikost ostatního textu. Diskuze a závěr jsou napsány odborně a zároveň srozumitelně. Oceňuji též zmínění možných limitů.
- Oceňuji vynikající přehlednost a srozumitelnost práce. Jen si říkám, zda získané poznatky mohou být skutečně použitelné pro "pro cílené intervence a lepší plánování služeb".
- Text je dobře napsaný, srozumitelný a přehledný. Postupy jsou podrobně vysvětlené a jednotlivé kroky analýzy jsou logicky uspořádány. Grafy a tabulky poskytují jasnou vizualizaci výsledků, ale mohly by být doplněny o podrobnější popisy a vysvětlení pro čtenáře, kteří nejsou obeznámeni s metodologickými detaily.