Vícerozměrné statistické metody - detail zprávy #585
Vliv kategorie kosmetických produktů na zákaznické hodnocení a oblíbenost
Sofie Nejedlá, 20. 04. 2025
Data: https://www.kaggle.com/datasets/melissamonfared/sephora-skincare-reviews?resource=download
V práci se vyskytuje: MANOVA
Udělená slovní hodnocení
- Zpráva 585 na mě působila velmi profesionálně. Líbilo se mi, jak autor nebo autorka skloubila psychologické poznatky se spotřebitelským chováním. Analýza MANOVA a následné testy byly dobře zpracované a zajímavě interpretované. Bylo vidět, že tomu někdo věnoval čas a přemýšlel nad výsledky.
- Téma mi přijde z osobních důvodů zajímavé, tudíž mě práce baví. Didakticky je práce bezchybná, výsledky doplňují přehledné a pochopitelné grafy.
- velmi kvalitní práce
- Téma práce je aktuální a atraktivní, zejména díky propojení s reálnými daty z online prostředí. Oceňuji snahu o teoretické ukotvení a využití multivariačních metod, což svědčí o solidním metodologickém základu. Hypotéza o rozdílech mezi kategoriemi produktů sice působí spíše očekávatelně, ale práce dobře ukazuje, jak lze kvantitativními postupy analyzovat uživatelské chování. Pro další rozvoj by bylo přínosné více rozpracovat interpretaci výsledků a zaměřit se na hlubší diskuzi o možných příčinách zjištěných rozdílů a jejich praktickém významu. Celkově práce působí jako zajímavá aplikace datové analýzy na atraktivní a praktické téma