Vícerozměrné statistické metody - detail zprávy #529
Proč se čokoláda prodává lépe(nebo hůř)?
Vendula Vašíčková, 29. 03. 2025
Data: chocolate selling
V práci se vyskytuje: Jiné
Udělená slovní hodnocení
- Silné stránky: Práce s bohatým reálným tržním datasetem a propojení ekonomických a kulturních vlivů. Spojení lineární regrese a dvoufaktorové ANOVY umožňuje vícerozměrný pohled na prodejní trendy. Výsledky o kulturních odlišnostech a vlivu křesťanských svátků jsou originální a dobře interpretované. Limity: Některé závěry působí deskriptivně bez hlubší statistické opory (např. teplota vs. poptávka). Mírně nepřehledné členění textu, chybí vizuální výstupy modelu
- Zajímavé a komplexní téma. Práce mi přijde poměrně zmatená, z tvrzení "v analýze jsme zjistili..." často není jasné, jakou metodou byla data v které části analyzována, tabulky jsou zkopírovány z různých programů a je místy náročné pochopit souvislost mezi nimi a textem. Didaktická hodnota práce je z těchto důvodů nízká.
- • Práce s daty samotnými se mi zdála docela dobrá. Ale chybí mi v dokumentu i zdroj dat ze kterého autor vycházel. • Zlepšila bych formátování celého dokumentu. Dokument působí nepřehledně a neupraveně. Stejně tak bych zlepšila i práci na tabulkách, které bych neprinscreenovala z excelu.
- Výborně zvládnutá analýza se správným použitím metod, interpretací i kontextualizací.
- Ambiciózní rozsah, práce s více proměnnými a interakcemi, originální téma. Někde ovšem nemám jasno v tom, jaké testy byly přesně použity a jaké jsou jejich výstupy. Někdy příliš obecné závěry bez hlubší analýzy.
- Práce je rozsáhlá a promyšlená, pozitivně hodnotím strukturu práce a teoretické ukotvení. Slabší je po metodologické části, většina závěrů je spíše deskriptivních, bez hlubšího testování hypotéz, což je škoda a snižuje didaktivní kvalitu práce. Některé výstupy nejsou statisticky podložené.