Vícerozměrné statistické metody - detail zprávy #195
Výsledná známka studentů v závislosti na vybraných faktorech
Pavlína Zdražilová, 22. 02. 2024
Data: Students Performance, Joakim Arvidsson, volně přístupný dataset z databáze kaggle, https://www.kaggle.com/datasets/joebeachcapital/students-performance
V práci se vyskytuje: Cluster analýza
Udělená slovní hodnocení
- Ten název mi nepřipadá moc přiléhavý - v práci se neřeší vliv něčeho na něco, ale prostě typologie studentů (jak dle různých charakteristik rozdělit studenty do dvou skupin). Jinak práce je pěkně odvedená, ale mrzí mě jediná věc - proč autorka nekomentuje svůj výsledek? Nepřišilo jí tam nic zajímavého? Mně třeba bije do očí to, že použitá metoda student rozdělila do skupiny s dobrými a se špatnými známkami, skoro jakoby ostatní proměnné vůbec neexistovaly. Není zde problém se škálováním? Pokud nejsou proměnné převedeny před analýzou třeba na z-skóre, nebo na škálu 0-1, tak se může stát, že budou v kontrastu s proměnnou, co má mnohem větší rozptyl prakticky ignorovány. Autor se však k tomu, co se stalo nevyjadřuje.
- Problém mohl být v začátku lépe popsán a uveden. Pozitivně vnímám zajímavé použití shlukové analýzy na toto téma. Oceňuji grafy, které lépe znázorňují a dokreslují danou problematiku.
- Ve zprávě mi chybí číslování stránek a závěr. Taktéž bych si více vyhrála s celkovým vzhledem zprávy. Oceňuji zvolenou metodu.
- dobře didakticky popsaný popis, chtělo by to poladit grafiku (zarovnání tabulek, počet desetinných míst), doladila bych citace (nemělo by se uvádět "nedat."?) a líbil by se mi vícrozepsaný závěr spojující to celé víc s teorií
- Pěkná práce, jen mi osobně rezonuje zvolené písmo, a doplnila bych nějaký závěr, či zhodnocení.
- V práci je stručně a jasně popsán úvod a vhodně zvolená metoda shlukové analýzy. V práci je uveden odkaz na použitá data, však zde chybí odkaz dle zadání začínající slovy: Data a další informace o této zprávě jsou dostupné na adrese: dostal.vyzkum-psyhologie.cz. V rámci práce bych se dále zaměřila na podrobnější zpracování dat a interpretaci výsledků, či závěr práce. Ve čtvrtém odstavci je překlep (správně - nutné). Chybí dvojtečky za Obrázek 1, Tabulka 1, Obrázek 2. Nejsou stejně formátované a zarovnané nadpisy (hierarchická a nehierarchická analýza).